Bir olay medyada yayınlanmamışsa yok demektir.

Günümüzde medyanın yadsınamaz bir güç olduğu çoğu kimse tarafından kabul edilmektedir. Yaygın anlayışa göre medya demokrasilerde yasama, yürütme ve yargıdan sonra dördüncü kuvvet olarak adlandırılmaktadır.



Kitle iletişim araçları günümüzde “medya” kavramıyla adlandırılmaktadır. Türk Dil Kurumu medyayı “Büyük iletişim ve yayın organlarının tümü” ve “iletişim ortamı, iletişim araçları, kitle iletişim araçlarının tümü” olarak tanımlamaktadır.

Algılanan, tasavvur edilen “sahte gerçeklik” ile bilincimiz dışında var olan nesnel gerçeklik arasında fark “reel kültür” ve “medya kültürü” seklinde tanımlanabilir. Medya kültürü, medyanın dış dünyadan seçip bize sunduğudur.

Hiç kimse, herhangi bir medyayı izleyinceye kadar bir mobil telefona sahip olmayı istemez ya da bungy jumping yapmaya ilgi duymaz. Kişi bir haber okuduğunda veya izlediğinde ya da bir program dinlediğinde bir şeyler isteyebilir ya da bir şeylere ilgi duyabilir. Medya, kendi ilgi ve istek dünyasını yaratmaktadır.

"Bir olay medyada yayınlanmamışsa yok demektir." - Noelle-Neumann

Kaynak: Yıldırım, Yıldırım, Spor ve Halkla İlişkiler / Sporun Medyaya Yansımaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder