Günümüzde medyanın yadsınamaz bir güç olduğu çoğu kimse
tarafından kabul edilmektedir. Yaygın anlayışa göre medya demokrasilerde
yasama, yürütme ve yargıdan sonra dördüncü kuvvet olarak adlandırılmaktadır.
Kitle iletişim araçları
günümüzde “medya”
kavramıyla adlandırılmaktadır. Türk Dil Kurumu medyayı “Büyük
iletişim ve yayın organlarının tümü” ve “iletişim ortamı, iletişim araçları,
kitle iletişim araçlarının tümü” olarak tanımlamaktadır.
Algılanan, tasavvur
edilen “sahte gerçeklik” ile bilincimiz dışında var olan nesnel gerçeklik
arasında fark “reel kültür” ve “medya kültürü” seklinde tanımlanabilir. Medya
kültürü, medyanın dış dünyadan seçip bize sunduğudur.
Hiç kimse, herhangi bir
medyayı izleyinceye kadar bir mobil telefona sahip olmayı istemez ya da bungy
jumping yapmaya ilgi duymaz. Kişi bir haber okuduğunda veya izlediğinde ya da
bir program dinlediğinde bir şeyler isteyebilir ya da bir şeylere ilgi duyabilir.
Medya, kendi ilgi ve istek dünyasını yaratmaktadır.
"Bir olay medyada yayınlanmamışsa yok demektir." - Noelle-Neumann
Kaynak: Yıldırım, Yıldırım, Spor ve Halkla İlişkiler / Sporun Medyaya Yansımaları
Kaynak: Yıldırım, Yıldırım, Spor ve Halkla İlişkiler / Sporun Medyaya Yansımaları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder