Kategorilerden bağımsız olarak reklamların spontan bilinirlik ve beğeni düzeylerini haftalık olarak izleyen Ad*Watch Araştırmasından 2013’ün en çok hatırlanan, en çok beğenilen ve hakkında en çok konuşulan ilk 10 reklamı. Yılın en beğenilen ilk on reklamına baktığımızda ünlü kullanımının hatırlanma üzerindeki açık ve net etkisini görüyoruz. İlk ona giren reklamların hemen hemen hepsinde en az bir ünlü kullanılmış.
Araştırma Künyesi
Ad*Watch Araştırması kantitatif yöntemle haftalık olarak gerçekleştirilmektedir. Araştırma dahilinde her hafta 300 / ayda 1200 kişi ile görüşülmektedir. Görüşmeler, CATI (Bilgisayar destekli telefon anketleri) tekniği kullanılarak yapılmaktadır. Türkiye’yi temsil edecek şekilde 12 ilde gerçekleştirilen araştırmada; 15-60 yaş arası, AB, C1, C2 , D ve E SES gruplarına mensup kadın ve erkekler ile görüşülmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder