
19 Aralık’tan bu yana reklam ve TV sektörünün ciddiye aldığı reyting ölçümü yapılmıyor.
19 Aralık 2011’e kadar Türkiye’deki
reyting ölçümleri 2006’daki SES gruplarına göre yapılıyordu. 2006’daki SES
araştırmasına göre, eğitim ve gelir durumları nedeniyle sektörün büyük önem
verdiği ABC1 yüzde 38’di ama bu oran AGB’nin datalarında yüzde 47
görünüyordu. 3 Mayıs 2012 tarihinde açıklanan 2012 SES’ine göre ABC1 oranı
yüzde 35 olarak görünmekte.
Reyting krizinden sonra TNS ile devam edilmesi
planlanan reyting ölçümlerine Eylül 2012 döneminde 2 bin 700’e yakın peoplemeter
ile başlanması planlanıyor. Bu sayı zamanla 3 bin 250 peoplemeter’a ulaşacak.
TNS, reyting ölçümlerinde hedef kitle için 2012 SES’i baz alacak.
Mutabakat Usulü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder