Reyting Ölçümleri


19 Aralık’tan bu yana reklam ve TV sektörünün ciddiye aldığı reyting ölçümü yapılmıyor.

19 Aralık 2011’e kadar Türkiye’deki reyting ölçümleri 2006’daki SES gruplarına göre yapılıyordu. 2006’daki SES araştırmasına göre, eğitim ve gelir durumları nedeniyle sektörün büyük önem verdiği ABC1 yüzde 38’di ama bu oran AGB’nin datalarında yüzde  47 görünüyordu. 3 Mayıs 2012 tarihinde açıklanan 2012 SES’ine göre ABC1 oranı yüzde 35 olarak görünmekte.
Reyting krizinden sonra TNS ile devam edilmesi planlanan reyting ölçümlerine Eylül 2012 döneminde 2 bin 700’e yakın peoplemeter ile başlanması planlanıyor. Bu sayı zamanla 3 bin 250 peoplemeter’a ulaşacak. TNS, reyting ölçümlerinde hedef kitle için 2012 SES’i baz alacak.
Mutabakat Usulü
Reyting krizinden sonra medya sektörü ve reklamverenler ne kadar afallayıp, sallansalar da duruma hızlı adapte oldular ve bu tarihten beri mutabakat usulü anlaşmaya vardılar. Her ne kadar anlaşmaya varılsa da bu geçici durumdan, reklamverenler başta olmak üzere herkes rahatsız. Gerek satınalmaların gerçek reyting değeri üzerinden yapılması, gerek kurumlar arasındaki şeffaflığın belirgin olması nedeniyle tüm sektör ölçüm sistemini beklemekte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder