Eskiden her bir ürün için farklı noktalara yönelirken
günümüzde birkaç farklı kategorideki ürünü tek bir binanın içinde kolaylıkla
bulabiliyoruz. Şüphesiz bu alanlar reklamcılar için kalabalığın yakalanması
konusunda güzel bir reklam alanı oluşturmaktadır. Öyle ki günümüzde bu alanlar
çok sıkça kullanılmaktadır.
Reklam tasarımları alanlara entegre edilmekte ve hemen
hemen her alan değerlendirilmektedir. Genellikle buralarda en sık kullanılan
mecralar, billboardlar, yönlendirme levhaları, reklam direkleri, dönen
merdivenlerde kullanılan tasarımlar, aynalı billboardlar v.b.leridir. Buradaki
tasarımların hepsi, genellikle, merkez içinde satış noktası bulunan markalar ve
ürünleriyle ilgili olmaktadır. Yani zaten, bu tip merkezlerde satış noktası
bulunan marka reklamları bulunmaktadır. Bu tip yerler, tüketicilerin sıkça
gittiği, bütün alışverişlerini yaptıkları yerlerdir. Ev gereçlerinden giyime,
gıdaya hemen her ihtiyaçları için gitmektedirler.
AVM’ler bir insanın ihtiyaç duyabileceği bütün ürün ve
hizmetlerin satışlarının yapılabildiği komplekslerdir. Genellikle küçük
bölgelerde yer almamaktadırlar. Şehir merkezlerine yakın yerlerde kurulmakta ve
geniş bir arazi üzerine inşa edilmektedirler. Bu tip alışveriş merkezlerinin
önlerine veya yakınlarına gelir gelmez, hemen, açık hava reklam araçları
kendini göstermeye başlamaktadır. Billboardlar, çepeçevre sarmaktadır. Bununla
birlikte reklam direkleri, firmaların bayrakları v.b. kendini göstermektedir.
İçerilere girildiğinde, ara duvarlar, merdiven boşlukları, merdiven
tutacakları, kenarlar, mağaza kenarları, açık hava reklamlarıyla donanmıştır.
İnsanlar bu tip alışveriş merkezlerine giderken zaten,
bir şeyleri satın almak, ihtiyaçlarını karşılamak, isteklerine karşılık bulmak
amacıyla gitmektedirler. Dolayısıyla buradaki reklam tasarımları daha çok
etkili olmaktadır. Ama burada kullanılan tanıtımların amaçları, insanlara veya
tüketicilere, marka, ürün veya hizmeti anlatmak değildir. Daha çok onların,
ilgili markanın ürün veya hizmetlerini seçmelerini sağlamaya yönelik
olmaktadır. Zaten satın alma kararlarıyla gelen tüketici, bin bir türlü marka
arasında gezinmektedir. İşte buradaki tanıtımlar, karar vermesi ve satın alma
davranışını ilgili markadan yana kullanması yönünde mesajlar vermektedir.
AVM reklamlarının etkisi çok büyüktür. Eğer üretilen
tasarım bir yaratıcılık, bir yenilik içeriyorsa hele, dikkat çekmemesi mümkün
değildir. Tüketiciler, bu tip iletilere dikkat etmekte, ürün veya hizmetlerin
özelliklerinden hangisinin isteğine, arzularına daha çok hitap edebileceğini
seçmeye çalışmaktadır. Zaten buradaki tanıtım mesajları genellikle bu yönlerde
yapıldığı için etkili olmaktadır. Buradaki tek dezavantaj, bu tip iletilerin
çokluğudur. Fakat yaratıcı ve yeni bir tasarım uygulandığında hemen herkesin
dikkatini çekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder