SPACEBROKER

"Reklam Ajansı (Advertising Ağency); çeşitli müşterilerle çalışan reklam planlama, yaratma ve de yerleştirme işleriyle ilgilenen bir gurup uzman. Bu, 200 yıl önce gazeteler için komisyonla çalışan "space broker"lar şeklinde başlamıştır. Bu kimseler halen basın ve yayının müşterisi değil de, basın ve yayın ajansları olarak kabul edilirler. Basın tekniğinin elverdiği ölçülerde, "space broker"lar yaratıcı hizmette yarışmışlardır. Çeşitli pazarlama ve piyasa araştırma servislerinin gelişmesi ve televizyon reklamcılığının da ortaya çıkmasıyla, İkinci Dünya Savaşı'dan sonra bu "space broker"lar modern servis acentalarına dönüşmüşlerdir. Bugün bu tam hizmet acentaları birçok A LA CARTE, yaratıcı, uzmanlaşmış ajanslarla ve bağımsız basımcılarla yarışmak zorundadırlar. Son zamanlarda halkla ilişkilere olan ilgi fazlalaşmıştır. Uzmanlaşmış ajanslar personel bulma, satış, büyüme, "doğrudan pazarlama", finans ve benzeri konularla ilgilenmektedirler".  -N. Engin Ülgen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder