Echo Modeli: TV Programlarının Sosyal Medyadaki Yansımaları

Multitasking’le beraber TV’de izlenen bir programın yarattığı etki, sadece TV ekranı ile sınırlı kalmayıp sosyal medyada katlanarak büyüyor.
ECHO modeli sayesinde programları, sadece TV’deki izlenme performanslarına göre değil, sosyal medyada yarattıkları “eko”ya ve engagement düzeyine göre de takip ederek, sosyal medyanın TV’ye katkısını ölçüyor ve aktif izleyici anlamında en değerli programları tespit etmektedir. Ayrıca, spesifik bir reklam ya da ürün yerleştirmenin hangi programlar çevresinde konuşma ve hareket yarattığı ölçülüp modele entegre edilebilmektedir. Özellikle ürün yerleştirmenin ve markalı içeriğin önem ve ivme kazandığı bu dönemde bu metrikler de pre ve post analizlerlerde kullanılmaya başlanmıştır.
ECHO modeli, bir TV programının sosyal medyadaki konuşulma sayısı (SOCIAL MEDIA MENTIONS), programın yayılma gücü (ECHO POWER), sosyal medya vasıtasıyla edinilen ek kontakt sayısı (ECHO IMPACT), olumlu etkileşim düzeyi (POSITIVE ENGAGEMENT) gibi farklı faktörleri içeriyor.
Sosyal Medyada Yayılma Gücü En Yüksek Programlar
Aşağıdaki tablo ECHO POWER’ı, yani sosyal medyada yayılma gücü ve TV izlemeye katkısı en yüksek ilk 10 programın, konuşulma ve olumlu etkileşim düzeylerini göstermekte.
Buna göre, en çok konuşulan programlar, Survivor, Muhteşem Yüzyıl ve Yalan Dünya iken, yayılma gücü ve TV’ye katkı sağlama anlamında bakıldığında, durumun bir miktar değiştiği görülüyor ve Behzat Ç. ve Beyaz Show programları öne geçiyor. En çok olumlu etkileşimi olan programlar ise sırasıyla Adını Feriha Koydum, Suskunlar ve Kuzey Güney.

Bu bilgiler ışığında, adı geçen programlarda yapılacak markalı içerik ya da ürün yerleştirme uygulamalarının yüksek etki yaratacağını söylemek mümkün. Tabii uygulamanın sahneye/konuya uyumlu şekilde tasarlanması ve doğal görünmesi, ayrıca tüketiciyi rahatsız etmeyecek uzunlukta ve formatta olması koşuluyla.
Kaynak: smgconnected

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder