Multitasking’le beraber TV’de izlenen bir programın yarattığı etki, sadece
TV ekranı ile sınırlı kalmayıp sosyal medyada katlanarak büyüyor.
ECHO modeli sayesinde programları, sadece TV’deki izlenme performanslarına
göre değil, sosyal medyada yarattıkları “eko”ya ve engagement düzeyine göre de
takip ederek, sosyal medyanın TV’ye katkısını ölçüyor ve aktif izleyici
anlamında en değerli programları tespit etmektedir. Ayrıca, spesifik bir reklam
ya da ürün yerleştirmenin hangi programlar çevresinde konuşma ve hareket
yarattığı ölçülüp modele entegre edilebilmektedir. Özellikle ürün
yerleştirmenin ve markalı içeriğin önem ve ivme kazandığı bu dönemde bu
metrikler de pre ve post analizlerlerde kullanılmaya başlanmıştır.
ECHO modeli, bir TV programının sosyal medyadaki konuşulma sayısı (SOCIAL
MEDIA MENTIONS), programın yayılma gücü (ECHO POWER), sosyal medya vasıtasıyla
edinilen ek kontakt sayısı (ECHO IMPACT), olumlu etkileşim düzeyi (POSITIVE ENGAGEMENT)
gibi farklı faktörleri içeriyor.
Sosyal Medyada Yayılma Gücü En Yüksek Programlar
Aşağıdaki tablo ECHO POWER’ı, yani sosyal medyada yayılma gücü ve TV
izlemeye katkısı en yüksek ilk 10 programın, konuşulma ve olumlu etkileşim
düzeylerini göstermekte.
Buna göre, en çok konuşulan programlar, Survivor, Muhteşem Yüzyıl ve Yalan
Dünya iken, yayılma gücü ve TV’ye katkı sağlama anlamında bakıldığında, durumun
bir miktar değiştiği görülüyor ve Behzat Ç. ve Beyaz Show programları öne
geçiyor. En çok olumlu etkileşimi olan programlar ise sırasıyla Adını Feriha
Koydum, Suskunlar ve Kuzey Güney.
Bu bilgiler ışığında, adı geçen programlarda yapılacak markalı içerik ya da
ürün yerleştirme uygulamalarının yüksek etki yaratacağını söylemek mümkün.
Tabii uygulamanın sahneye/konuya uyumlu şekilde tasarlanması ve doğal
görünmesi, ayrıca tüketiciyi rahatsız etmeyecek uzunlukta ve formatta olması
koşuluyla.
Kaynak: smgconnected
Kaynak: smgconnected
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder