Barcelona’da 23 Mayıs’ta yapılan
Genel Kurul Toplantısı’nda, IAB Türkiye IAB Avrupa Yönetim Kurulu’na seçildi.
IAB Avrupa CEO’su Kimon Zorbas toplantı sonrasında yaptığı konuşmada, IAB Türkiye’yi
güçlü bir temsilci olarak nitelendirdi.
Dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi
için kurulan ve halen 39 ülkede faaliyet gösteren IAB’nin Avrupa ayağı, IAB
Avrupa’nın Genel Kurulu, Interact 2013 Konferansı öncesinde, 23 Mayıs 2013
tarihinde Barcelona’da toplandı.
IAB Avrupa Genel Kurul toplantısında bir önceki Yönetim
Kurulu ibra edilirken yeni Yönetim Kurulu da seçildi. Seçimin sonucunda, IAB Türkiye
IAB Avrupa Yönetim Kurulu’na girdi. Yeni Yönetim Kurulu önümüzdeki 2 sene
boyunca görevini sürdürecek. Bu dönemde IAB Avrupa Yönetim Kurulu’nun ülke
tarafında IAB Türkiye’nin yanısıra IAB Almanya, Belçika, İngiltere, İspanya,
İtalya, Polonya, Romanya, Yunanistan; kurumsal tarafta ise BBC, Comscore,
Criteo, Group M, Improve Digital, IP-Deutschland, Microsoft, Nugg.ad, Orange
Advertising Network görev alacak. Yönetim Kurulu Başkanlığını aynı zamanda IAB
Yunanistan Yönetim Kurulu üyesi olan Constantine Kamaras, Başkan Yardımcılığı’nı
Orange Digital’den Stéphanie Hospital üstlenecek.
IAB Avrupa CEO’su Kimon Zorbas,
yeni üyeleri tebrik ettiği konuşmasında şunları söyledi: “Yeni Yönetim Kurulu’nda,
Türkiye de dâhil olmak üzere Orta ve Güneydoğu Avrupa bölgesindeki büyümeyi ve
bölgenin değerini ortaya koyan güçlü temsilciler bulunuyor. Seçim sonuçlarının
gösterdiği önemli bir konu daha var. Sektörümüz Yönetim Kurulu düzeyinde,
cinsiyet dağılımında dengenin önemini ve bunun getirdiği avantajları ortaya
koydu. Bu durum 21. yüzyılın iş anlayışının göstergesi niteliğinde.”
IAB Türkiye
39 ülkede faaliyet gösteren IAB Interactive Advertising Bureau, tüm dünyada interaktif reklamcılığın gelişmesi, reklam
yatırımlarından daha fazla pay alması için çalışıyor. Bu amaç doğrultusunda
reklamverenlere, ajanslara ve medya ajanslarına interaktif iletişimin katma değerini
anlatıyor. Kamu nezdinde yürüttüğü çeşitli faaliyetlerle endüstrinin doğru ve
nitelikli biçimde büyümesine katkı sağlıyor. Merkezi Amerika da bulunan IAB’nin,
Avrupa’daki ülke bazlı örgütlenmesi IAB Europe tarafından koordine ediliyor.
IAB Türkiye, dijital endüstride reklam ve pazarlama alanlarında düzenleme
yapmak üzere 23 sektör temsilcisi tarafından, 2000’de bir platform olarak
kuruldu ve 2011 Temmuz ayında ise dernekleşme sürecini tamamladı. IAB Türkiye’nin
şu an 10 üyesi bulunuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder