
Ürün yerleştirme reklamlarında ikinci sırada ise iletişim
sektörü
yer alıyor. 1 Ocak’tan bu yana toplam 93 defa ürün yerleştirme reklamı
yayınlanan iletişim sektöründe
Turkcell ve Vodafone başı çekiyor. Mobilya, ev tekstili ve eşyası söktürünün toplam 90 ürün yerleştirme reklamı
ile üçüncü sırayı aldığı aynı
araştırmada, gıda sektörü 66 kez, otomotiv sektörü de 56 kez ürün yerleştirme reklamı
vererek üst sıralarda
yer aldı.
Reklam
sektörüne yeni bir soluk getiren ürün yerleştirme reklamları; ürünün senaryo
içinde kullanılması, ürünün gösterilmesi ya da ana karakterle
ilişkilendirilmesi gibi pek çok
farklı şekillerde hazırlanabiliyor. 1,5
aylık araştırmaya göre,
markaların 495 kez en çok ekran görüntüsü üzerinde
ön planda yer alan ürün ve marka isimlerinin yerleştirildiği reklamları tercih ettiğini de ortaya çıkardı. Markaların
ikinci sırada 355 kez tercih ettiği ürün
yerleştirme reklamı ise, ürünün
senaryo içinde pasif bir şekilde kullanıldığı tarz oldu. Dijital teknikler kullanılarak görüntü üstüne
bindirilmiş sanal ürün
yerleştirme reklamlarının sayısının
da hızla arttığının ortaya çıktığı
son araştırmada, bu tür reklamı
tercih eden marka sayısının
100’e yaklaştığı
belirlendi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder